31 март 2013 г.

Голямо дупе? Голяма работа!

Преди няколко дни в главата ми се наби една песен. Нямам представа откъде изникна, но цял ден си тананиках на ум:

- Голямо дупе! Ъ! Голяма работа!

И докато си го тананиках ми хрумна да се поровя в "Пинтерест" за нещо, което досега не бях търсила. Набързо натраках в полето за търсене "plus size fashion" и натиснах иконата с лупата.

Защо, по дяволите, не ми хрумна да го направя по-рано?! Заля ме вълна от снимки на прекрасни едри и дори огромни жени с най-различни по форма и размери извивки, облечени в страхотни, модерни, забавни и женствени дрехи за всякакви случаи. Петнайсет минути по-късно моята собствена дъска за идеи Big butt? Big deal! вече се пълнеше с онези снимки, които ми се сториха най-вдъхновяващи, и оттогава постоянно расте. Ако някога сте обвинявали тялото си за невзрачния си гардероб, разгледайте го. Ще ви изненада.


Една от най-разпространените причини някой да иска да отслабне са дрехите. Най-характерните изречения са: "Не мога да си намеря нищо, което да ми става", "Нищо не ми стои", "Нищо не ми отива" и "Всичко ми подчертава недостатъците (чиито списък е впечатляващо дълъг и затова няма дори да се опитвам да го цитирам тук)". Мислим си, че ако сме по-слаби, ще се чувстваме и по-красиви, но истината е точно обратната - ако се приемем и харесаме каквито сме, вероятно ще ни е по-лесно да отслабнем, стига наистина да го искаме. Една чудесна първа стъпка в тази посока е правилният гардероб. Вярно е, че колкото по-голям размер носи човек, толкова по-малко са магазините, които предлагат подходящи дрехи, но варианти винаги има.

Аз не съм стандартен размер. Това не означава, че няма размер, който да ми пасва, а че повечето магазини не предлагат нищо като за мен - а именно размер 50 по европейската и 20 по английската номерация с тенденция към 52 и съответно 22. Това ме прави и размер XL отново по европейската номерация, а той е първият от "големите" размери. Точно над границата на нормалното зареждане на магазините със свястна номерация и няколко размера над зареждането на повечето магазини за "нормални" жени, което очевидно за България (но не само) значи слаби. Това естествено ограничава избора ми и често значи, че трябва да съм готова да платя повече за нещо, което не прилича на торба, а понякога и за неща, които приличат на торби. И все пак по-долу ще дам списък на магазините, които ползвам най-често:



  1. H&M - Голямата европейска верига предлага дрехи до 54 и понякога 56 размер в раздела за едри дами точно до този за бременните. Всъщност и на двете места можете да откриете доста приятни за носене неща на поносими цени. В раздела за бельо пък ще намерите чорапогащници и дори дълги секси чорапи до размер XL, но за жалост не и бельо в тези размери. МОЯТ СЪВЕТ: Проверявайте закачалките за намалени артикули. Често дрехите там са на половин цена, а се намират и големи. 
  2. Marks&Spencer - друга голяма верига с по-високи цени, в която може да намерите размер 22 по английската номерация или 52 по еврепоейската. Дрехите са много качествени и лично на мен кройката на дънките ми пасва повече от тази в H&М, където въобще не ми стоят. Те също предлагат чорапогащници с високо качество и в големи размери, както и бельо до размер 20, но имайте предвид, че ако искате да ляга добре е хубаво да си го вземате с един размер по-малко отколкото горните дрехи на марката. И не се надявайте на сутиени с големи размери. За такива по-добре се поровете в Интернет.
  3. Efrea.com - български сайт за облекло на фирма, която препродава, но и произвежда сама. Тук има и много големи размери до 60+ по европейската номерация. Цените от много ниски до приемливи, а качеството е много добро, ако съдя по двете палта и четирите блузи, които вече имам. За една от тях се наложи да прибягна до корекции, но всичко останало ми пасна идеално. Особено палтата. Недостатъкът на "Ефреа" е, че за да ползвате сайта трябва да имате регистрация във "Фейсбук", но си струва да им се доверите поне за едно разглеждане. МОЯТ СЪВЕТ: преглеждайте редовно секцията "Бъди пръв". Повечето дрехи там се предлагат и в големи размери, а моделите наистина си струват. 
  4. Ebay - Лично аз ползвам английския сайт с доставка до българска фирма посредник във Великобритания, когато няма възможност за такава до България или тя е твърде скъпа. "Ибей" е моето ново откритие за намиране на бельо. Единствените два сутиена, които съм си купила в България и ми стават, са на "Фелина" и струваха по над 100 лв преди години. Вярно, че единият при редовно носене взе да се разпада на седмата година, но все пак инвестицията е сериозна. В "Ибей" може да спестите доста пари и да си вземете нещо доста по-секси, защото колкото и да си харесвам "Фелините" те са типичния сутиен за едри жени - с широки презрамки и широка средна част между гърдите. МОЯТ СЪВЕТ: направете си регистрация в "Пейпал", защото те гарантират плащанията ви. За да намалите риска дрехите да не ви станат, разберете какъв размер носите като посетете някой от горните два магазина и пробвате. Те следват стандартите. 
  5. Магазини за големи размери - в тях често продават много торбести горни дрехи с миниатюрни деколтета, които автоматично ви качват 10 кг и 20 години, но пък има големи размери дънки и панталони, които стоят добре. Макар да ги ползвам, подхождам към тези магазини с известно предубеждение, защото дънките в тях ми се струват доста скъпи за внос от Турция, но предполагам, че не във всички е така.
  6. Магазини втора употреба - някои от най-хубавите дрехи, които имам са точно от такива. МОЯТ СЪВЕТ: въоръжете се с много търпение и да заложите на магазини, в които се продава английска стока, пробвайте упорито и не правете прекомерни компромиси. Това че нещо е евтино и го закопчавате не значи, че си струва да го купите. Вземайте само такива дрехи, които ви стоят добре или можете лесно да промените, но най-вече дрехи, в които се чувствате добре.
  7. Магазини за платове - да, когато сте голям размер и ви се носи нещо модерно, често най-добрият вариант е някой да ви го ушие. В моя случай, ако искам панталон, който да не е дънки, сама си правя кройката. МОЯТ СЪВЕТ: Ако изпълнителят не сте самите вие, не очаквайте този вариант да е евтин. Евтини платове има, но ще трябва да платите също за шивашки материали и за труда на шивачката или шивача, а той е доста по-тежък отколкото повечето хора предполагат. Уважавайте човека, който ви помага да се чувствате красиви. 
В този списък пропускам два магазина, които се подвизават по софийските молове - "Ула Попкен" защото ми се струва доста скъп и "Овиесе" защото кройките не ми пасват и качеството на платовете и изпълнението е меко казано съмнително - и сайтът sportsdirect.com защото там рядко има наистина големи размери, а и никога не знаеш дали това, което си поръчал ще ти стане. 

Списъкът естествено съвсем не е изчерпателен, така че ще се радвам да видя в коментарите нови идеи и препоръки.

3 коментара:

  1. Подкрепям всичко написано, бих добавила още един магазин :LC Waikiki, макар че не е моят магазин. Качеството на дрехите е доста прилично, а цените - още повече, но лично аз имам проблем с кройките на дрехите с ръкави там. Например, блуза в подходящия за мен размер е О.К, но в горната част на ръкавите, са ми тесни. Съотношението между дрехата и ръкава, смятам, определено е нарушено. Но го отбелязвам, защото за жени с по-слаби ръце, би бил полезен, може би...
    Анелия, горе - долу и аз пазарувам в същите магазини с лек приоритет на H&M, но съм си набройкала и няколко магазинчета, където проверявам от време на време за нещо интересно.

    ОтговорИзтриване
  2. Аз съм точно със същите размери и независимо, че съм на повече години обожавам хубавите дрехи. Имах голям проблем с бельото. Купувах Sloggy на Триумф, но не всички ми пасваха. Купих си на баснословна цена един комплект бикини на Ула Попкен - наистина са много здрави, нося ги вече няколко години и не са скъсани, нито има разплетени ластици, но са малко груби като материя, ластици и кройка. От известно време съм истински щастлива, защото открих бельото на За-За. Невероятно удобни кройки за едра фигура, прекрасни цветове и модели, ниска цена! Откакто напълнях не се е случвало да имам 15 чифта бикини, които да ми стават и да са удобни. Препоръчвам

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Със сигурност ще ги проверя. И ми се струва, че е време да напиша актуална версия на тази публикация. За две години имам нови открития.

      Изтриване