30 май 2014 г.

Диетата на Анелия, част 2 - Движението


Преди няколко дни описах как се храня на тази диета. Но истината е, че няма ефективен режим за отслабване и поддържане на тегло, който да не включва и движение. Така че...
Знаете ли кои са най-ефективните упражнения за отслабване? Онези които човек прави. Факт. И най-добрата фитнес програма няма да си постигне целите, ако не се изпълнява. Затова е ужасно важно като се хвърли човек в спортния водовъртеж, да намери нещата, които му допадат и към които може да се придържа. Точно затова този път си направих програмата по интереси, а след това по правилата и се получи това...

СИЛОВИТЕ ТРЕНИРОВКИ
Целя се в 4 седмично - ръце и рамене, глутеуси, гърди и гръб, крака. Старая се във всяка да има по малко корем и долна част на гърба. Тежестите и повторенията варират според мускулната група, а когато не се справя с времето пропускам глутеусите (с неудоволствие и чувство за вина).
Всяка тренировка е с продължителност между 45 минути и 1 час, което не включва 10-тината минути кардио накрая.
Някои ще се зачудят защо кардиото е толкова малко и е накрая. Още като се захванах с фитнес през юни 2013 г. реших, че този път ще се опълча на доктрината, че за отслабване първо се прави много кардио (поне 30 минути), а чак тогава следват силовите упражнения. Тази схема се основава на правилото, че по-важното се прави първо, а общоприетата теза е, че за "дебелаците" кардиото е по-важно, защото изгаря повече калории и съответно води до по-бързо сваляне. Аз обаче не съм се залетяла да свалям бързо. Не ми трябва на всяка цена да горя калории, които после ще трябва да компенсирам с повече храна и причините са две.
  • Защото това не е нещо, към което мога са се придържам цял живот без кански усилия на волята и в крайна сметка ще спра да го правя. 
  • Защото основната цел на цялата ми "диета" не е да разкара килограми възможно най-бързо, а да ми изгради навиците, които ще ги задържат на желаното от мен ниво. Ако свикна да ям повече отколкото ще ми е необходимо, за да поддържам теглото си при реалистично физическо натоварване, отсега си създавам проблем за момента, когато ще трябва да мина в режим на поддръжка. 
Това, което реално искам от фитнеса е да ми даде сила. Искам мускулите ми да се стегнат и да пораснат (да, не ме е страх, че ще пораснат, а искам да го направят), макар че успоредно с диета за отслабване това няма как да стане. Искам да губя възможно най-малко мускулна маса при свалянето. Искам да не ме болят ходилата като ходя на токове или танцувам. Искам хубава, изправена стойка. Искам да си нося пазарските си торби с лекота. И искам да усещам прилива на ендорфини от физическото усилие. Затова тренирам "за мускули" и тежестите са ми по-важни.
Кардиото отстъпва на втори план, но си остава задължително.

КАРДИОТО
10 минути в края на всяка тренировка и салса минимум 1 час седмично, а нагоре - колкото поеме.
Признавам си, че кардиото на машини ми е досадно. Десетте минути, които правя са предела на възможностите ми от психологическа, а не от физиологична гледна точка. И все пак е необходимо. Веднъж се опитах да го спра за няколко седмици, но ефектът не ми хареса. Сякаш загубих издръжливост, и то много бързо. Въпреки че продължавах да танцувам. Явно има голяма разлика между танците, където темпото и движенията се сменят постоянно, и стабилното и абсолютно ритмично натоварване. А тялото ми се нуждае и от двете. Не че не го пропускам от време на време, но се старая да го има.
В момента танцувам по 5-6 часа на седмица. Това е много. И гори много. Но не го правя за горене, а за удоволствие. За мен танците са страст и ще си останат част от живота ми, независимо колко тежа и дали се опитвам да отслабна, или не. Те са моето "реалистично натоварване", което мога да поддържам цял живот. Но тъй като количеството му често се променя, не го считам за средство от програмата си, а за житейски фактор, с който трябва да се науча да се съобразявам в кухнята и във фитнеса.

ГРАФИКЪТ
Ето това е най-сериозният ми проблем. В момента салсата запълва най-малко три от вечерите ми в работни дни. В същото време за силови тренировки са ми нужни четири дни седмично. Две от тях са в събота и неделя, но другите две трябва да са през седмицата. А искам да имам и поне една почивна вечер, по възможност - две. Сметката трудно ще излезе като се има предвид, че със задръстванията и обиколните маршрути едно ходене до фитнеса ми отнема 2 часа за път, а аз не искам да се отказвам от салсата. Още не знам как точно ще наместя нещата, но пробвам една идея.
Тъй като основният ми проблем е времето за път, а тренировката за ръце и рамене може да се направи изцяло с гири, реших да я преместя у дома. Така ще мога да я вместя в един ден с някой от уроците по салса през седмицата и да си спестя малко време, което да вложа в сън и почивка. Засега съм пробвала само веднъж и съм доволна. Ще видим дали върши работа в дългосрочен план.

Това е. Вече знаете каква диета спазвам и какъв фитнес режим. Резултатите ще си проличат в публикациите и в графиките най-долу на страницата. Надявам се да е скоро.

Няма коментари:

Публикуване на коментар