26 април 2015 г.

Подари си 90 дни постоянство - втори опит

Миналата седмица писах публикацията си от леглото - с температура и разочарована от себе си, защото преди болестта да ме повали, със седмици си намирах причини и извинения да пропускам фитнеса и в крайна сметка се провалих с 90 дневното предизвикателство, което си бях поставила. Няма да лъжа - беше ми криво, че не се получи. Не обичам да се провалям. Но от друга страна в момента донякъде се радвам, че стана така.

Имам си някои странности, когато става въпрос за предизвикателства. Първо, много ги обичам. И второ, много държа на честната игра. А предния път не играх много честно и това ми развали цялото удоволствие. Няма да се учудя дори, ако съм се саботирала сама, именно защото нещата не бяха "както трябва".

Ето какво стана накратко.
Започнах да броя 90-те дни със задна дата - от първата си тренировка преди нова година. Това ми даде преднина от 50 дни - повече от половината от целия срок. Твърде много дори и за моя вкус. Но истинският проблем беше в правилата, които си поставих. Когато прочетох оригиналната статия, веднага си помислих: "Ето, чудесен повод да ходя във фитнеса 3 пъти седмично и да не се офлянквам." И щях да си зачета и изминалото време. Но когато проверих честотата на посещенията си за тези 50 дни, установих доста голямо разминаване между моето усещане за редовност и реалността. Знаех, че не съм била съвършена и предварително си казах, че ще броя всички седмици, стига да имам поне по две тренировки в тях. Първият месец беше перфектен, но след това имаше няколко седмици с по една тренировка. Просто нямаше начин да си ги призная, макар и аз да правех правилата. Почувствах се разочарована. И свалих изискванията на една тренировка на седмица, но в следващите 40 дни това не се оказа достатъчно да поддържа инерцията ми и при първия натиск на стреса всичко се разпадна. И крахът ми се отрази на цялостната мотивация за тренировки.

Но сега започвам отначало и ще го направя на чисто. Правилата са такива, каквито трябваше да са първия път. Разписвам ги в състояние на приятно опиянение от

  1. Дните се броят от първата тренировка след поставянето на предизвикателството. Тя беше в четвъртък.
  2. За тренировка се брои всяко посещение във фитнеса и всеки урок по салса. Уроците са ново допълнение към плана, но отдавна им беше време. Пък и са отлично кардио.
  3. Между всеки две тренировки може да има най-много 2 дни почивка. Почивка от повече от 2 дни се счита за прекъсване, освен когато е по болест или е компенсирана с 4 тренировки в следващите 7 дни. Почивка от 5 дни и повече се счита за прекъсване, независимо от причините.
  4. Нямам минимален брой тренировки на седмица, но е желателно да са поне 3. Идеалната седмица съдържа 3 фитнес тренировки и 1 урок по салса.
  5. Дните почивка се записват в брояча заедно с тренировката след тях.

А ето го и самият брояч:



Направих го още в неделя и го пуснах в четвъртък заедно с тренировката. Картинката тук ще се обновява сама всеки път като въведа нови данни, така че ще бъде напълно актуална. Освен когато се отнеса и не си въведа данните навреме. Ако много съм се отнесла, винаги може да проверите какви ги върша в профила ми в bodybuilding.com или на страницата ми в sparkpeople.com. Там се отчитам по-редовно, защото използвам приложенията им.


И така. Началото е поставено. Как ще завърши предизвикателството този път, ще се види в следващите 86 дни. Стискам си палци и ще говорим отново по темата след 22 юли.

Няма коментари:

Публикуване на коментар