3 май 2015 г.

Проект "На място във фитнеса"

В предпоследната си публикация разказах, защо не се чувствам особено доволна от физическата и психическата си форма напоследък. После заявих, че ще предприема мерки, поставих си ново 90-дневно предизвикателство и между другото подхвърлих, че имам идея за нещо по-широкообхватно. След което седнах да пиша.

Резултатът се казва Проект "На място във фитнеса" и отне известно време но си струваше.

Обичам проектите. Създават ми усещане за подреденост и спокойствие, а и за удовлетворение, когато нещата се получават. Моите житейски проекти донякъде отговарят на понятието, с което доста от нас се сблъскат с работата си, но не напълно. Създавам си ги безсрочни и с отворен край, което ще рече, че понякога основната им цел се променя в хода на проекта. Малките междинни цели обаче са съвсем конкретни и краткосрочни или в най-тежкия случай средносрочни - тоест реализират се в рамките на най-много 6 месеца. И проектът обикновено е в една област от живота ми - физическа форма, външен вид, финанси, блогове или каквото там ме вълнува в момента.

Този път подхождам по-амбициозно. Основната ми цел е да се преборя с онова смътно усещане, че "аз не съм за тази работа", което ме обзема понякога във фитнес залата, съблекалнята, пред кухненската печка, на кантара или пък вечер между завивките, когато съм изморена или потисната от ежедневните проблеми. Онова усещане, което ме кара да се отказвам къде от отделни тренировки, къде от идеята за спортуване въобще.

Накратко - целта на "На място във фитнеса" е да ме научи да се чувствам на място във фитнеса. Винаги.

Това включва доста неща. Някои са свързани с психическата ми нагласа и преодоляването на прокрастинацията, на страха, че изглеждам смешно, и на желанието да се състезавам и винаги да съм най-добра, което често ми играе лоши шеги. Други са чисто практични като намирането на време за трениране, балансирането на упражненията в тренировките, намирането на физически сили чрез достатъчно сън и подходящо хранене и поддържането на външен вид, който ми позволява да не изпитвам излишни притеснения в съблекалнята.

В общи линии за момента мога да групирам необходимите промени в три основни насоки - фитнес, хранене и самочувствие.

Част от тези задачи ще изискват постоянни усилия, а други - еднократни мерки. Броят им обаче налага да приложа много, ама много разумен подход. Знам, че не бива да се нахвърлям на всичко едновременно още от старта. Боря се за трайни промени, а те изискват изграждане на дребни и трайни навици. Затова започвам бавно. Което не ми е трудно, но тъй като това не ми е пръв проект и се познавам знам, че когато нещата потръгнат и набера скорост и увереност, изведнъж ще се главозамая и ще реша, че имам сили за всичко. И няма да съм права. Не един или два пъти съм попадала в този капан с катастрофални резултати. Затова си поставям ограничения сега - докато все още мисля трезво.

Както казах, "На място във фитнеса" се състои от 3 части или мисии - "Фитнес", "Хранене" и "Самочувствие". Тъй като проектът е дългосрочен, напълно възможно е след време да се наложи към тях да се добави някоя, така че си оставям възможността да ги умножа, но най-много до пет. Всяка тема обхваща от 1 до 3 конкретни задачи или предизвикателства, подчинени на една обща средносрочна цел, която се преразглежда на 6 месеца. Задачите имат ясен и предварително определен срок от 30 до 90 дни и нямам право да ги подменям, променям или оценявам преди този срок да е изтекъл. За успешното завършване на всяко предизвикателство ми се полага награда. Тя може да е материална или морална, но не бива да нарушава режима ми на трениране или хранене. Това е. Струва ми се достатъчно просто и постижимо.

Вече имам ясна представа какви ще са първите ми стъпки и в трите мисии. Фитнес предизвикателството дори е в ход. За другите две ще пусна отделни публикации в съвсем скоро време. Освен това добавям самостоятелна страница в блога специално за проекта. Линкът е точно до секцията "За мен" в менюто под заглавието. Там ще стоят всички мисии с настоящите и отминалите си цели и срокове, активните предизвикателства с правилата си и отчет докъде съм стигнала с тях и завършените предизвикателства с линк към всички свързани с тях публикации.

С това обявявам проект "На място във фитнеса" за открит! Да ми е честит и плодотворен!

Няма коментари:

Публикуване на коментар